دریافت دیپلم تحصیلی از کشور فرانسه

بسیاری از معلمین با تجربه و قدیمی به یاد دارند که سیستم آموزشی ایران اولین بار توسط فارغ‌التحصیلان ایرانی که برای تحصیل به فرنگ رفته بودند، پایه‌گذاری شد و براساس ساختار آموزشی فرانسه نیز مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان شکل گرفت.

همیشه سیستم آموزشی فرانسه یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی بوده است. لذا مدرسه ملل افتخار دارد تا دوره‌های تحصیلی فرانسه را به صورت آنلاین با معلمین مسلط به زبان فرانسه برگزار کند. تا فرزند شما دقیقاً مانند یک کودک فرانسوی تحصیل، امتحان و مدرک تحصیلی از فرانسه دریافت کند.

آموزش فرانسه

مزایای تحصیل با سیستم فرانسوی برای فرزند شما

دیپلم

دریافت مدرک دیپلم فرانسه

تحصیل در فرانسه

ورود بدون نیاز به آزمون زبان برای دانشگاه‌های فرانسوی

europe-study

آموزش فرزند شما مطابق سیستم‌های آموزشی اروپایی

english-french

آموزش دو زبانه فرانسه و انگلیسی

معرفی ساختار سیستم آموزشی فرانسه

همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، ساختار تحصیلی قدیم ایران برداشت شده از ساختار تحصیلی فرانسه بود. لذا ساختار تحصیلی موجود در فرانسه به صورت زیر است:

  1. مقطع ابتدایی – اول تا پنجم
  2. مقطع راهنمایی – ششم تا نهم
  3. مقطع دبیرستان – دهم تا دوازدهم

البته در نسخه ایرانی شده. مواد درسی تفاوت‌های زیادی با نسخه اصلی داشته؛ بنابراین مواد درسی که در هر مقطع آموزش داده می‌شود. در زیر توضیح داده می‌شود. تا با دیدی باز نسبت به تصمیم‌گیری خود اقدام کنید. علاوه بر مطالب ذکر شده؛ می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهام با یکی از چندین راه ارتباطی مدرسه تماس حاصل فرمایید؛ تا کارشناسان، پاسخگوی شما در اسرع وقت باشند.

iran-france
france elemetary

مقطع ابتدایی

این مقطع از اول تا پنجم ابتدایی را شامل می‌شود. که کودک مهارت‌های اولیه خواندن و نوشتن را در زبان فرانسه و انجام چهار عمل اصلی در ریاضی را بدست می‌آورد. از دروس مهم این دوره در سیستم آموزشی فرانسه درس آموزش رفتار اجتماعی و جهان‌پرسی برای مقاطع اول تا سوم است. که در مقطع چهارم و پنجم به دو درس آموزش رفتار اجتماعی و شهروندی و تاریخ و جغرافیا تقسیم می‌شود.

france-diploma

مقطع راهنمایی

این مقطع از سه دوره تحصیلی تشکیل شده است. که معادل دوران راهنمایی در سیستم قدیم آموزشی ایران است. و شامل درس‌های فرانسه، ریاضی، تاریخ جغرافی و آموزش شهروندی است. در این مقطع آمادگی برای آموزش حرفه‌ای و شروع زندگی کاری که در مقطع دبیرستان با انتخاب رشته رخ خواهد داد؛ انجام می‌پذیرد. در پایان این مقطع دانش‌آموز مدرک the baccalauréat diploma صادر خواهد شد.

french-in-high-school

مقطع دبیرستان

این مقطع از دوران تحصیل از سال نهم تا دوازدهم تحصیلی را شامل می شود. که در آن با توجه به تعیین رشته انجام شده دروس به تخصصی و عمومی تقسیم می شود. در دروس عمومی واحد های ریاضی، فرانسه، تاریخ-جغرافی تدریس می شوند. و در دروس تخصصی با توجه به گرایش انتخاب شده از بین دو گرایش انسانی و علوم طبیعی واحد های تخصصی مشخص می شود؛ علاوه بر واحد های تخصصی یک واحد درسی زبان انتخابی نیز وجود دارد. که در موسسه ملل زبان انگلیسی مشخص می شود.

نحوه ارزشیابی و امتحانات

نحوه ارزشیابی در سیستم تحصیلی فرانسه مانند سیستم ثلث قدیم ایران، از سه آزمون در طول سال تحصیلی تشکیل شده است. که به صورت سه کارنامه تحصیلی در طول سال ارائه می‌شود. و در پایان نمرات پایانی نیز از میانگین این نمره ثلث‌ها بدست می‌آید. علاوه بر این سه کارنامه آزمون ارزشیابی ماهانه نیز در هر درس با صلاح‌دید معلم مربوطه صادر می‌گردد.

exam

نحوه ثبت‌نام

علاوه بر دانش‌آموزان ملل، دانش‌آموزان دیگر مدارس نیز می‌توانند. در دوره تحصیلی بین‌الملل فرانسه ملل نیز شرکت کنند. اما باید چند عامل تداخل زمانی، آموزش تدریجی زبان فرانسه به دانش‌آموز و عدم حضور در محیط آشنا به همراه تفاوت دوستان در دو مدرسه متفاوت و … را نیز در نظر گرفت که می‌تواند برای کودک آزار دهنده باشد، لذا توصیه‌ی ما به والدین همسانی برنامه درسی کودکشان در مدرسه ملل می‌باشد.

با توجه به مطالب بالا و از آنجا که ثبت‌نام و ورود به دوره بین‌الملل نیاز به تعیین سطح زبان و برنامه ریزی‌های بعدی دارد. پیش از ثبت‌نام، مصاحبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. لذا با یکی از روش‌های ارتباطی مدرسه بدون مرز ملل تماس حاصل فرمایید. و یا فرم زیر را برای تعیین جلسه مصاحبه پر کنید.

سوالات متداول درباره دریافت تحصیل آنلاین فرانسه

قطعا برای شما والدین گرامی سوالات زیادی پیش آمده است. لذا چند نمونه سوال بسیار پرتکرار در حوزه مدرک فرانسه را در زیر آورده‌ایم. البته برای دریافت پاسخ کامل‌تر و یافتن سوالات خود برای رفع ابهام می‌توانید. به صفحه سوالات متداول در منوی همین سایت و یا با یکی از راه‌های ارتباطی مدرسه بدون مرز ملل تماس حاصل فرمایید.

آیا فرزند من که در مقطع بالاتر از اول دبستان است می‌تواند به این سیستم آموزشی بپیوندد؟

برای دانش آموزان بالاتر از مقطع اول ابتدایی ابتدا آزمون زبان فرانسه از دانش آموز گرفته می شود. و در صورت قبولی فرزند شما مدارک برای تایید به CNET فرانسه ارسال می شود. و پس از تاییده از آن سو، ثبت نام فرزدن شما امکان پذیر است.

اگر فرزند شما در زمینه تسلط به زبان فرانسه مشکلی دارند؛ توصیه ما شرکت در دوره های زبان فرانسه آموزشگاه ملل که ویژه زبان های خارجی می باشد؛ است.

آیا دانش زبان فرانسه برای شرکت در این دوره‌های تحصیلی الزامی است؟

بله. قطعا. از آنجایی که کلاس ها به زبان فرانسه برگزار می شود. حتی در مورد دانش آموزان کلاس اول ابتدایی که پایین ترین مقطع می باشد؛ نیز 6 ماه قبل ازشروع سال تحصیلی دوره های زبان فرانسه را داریم. تا دانش آموز از دانش حداقلی زبان فرانسه برای شرووع دوره برخوردار باشد.

آیا تمام دوره تحصیلی بین‌الملل فرانسه به صورت آنلاین است؟

بله. تمامی دوره تحصیلی بین‌الملل فرانسه به صورت آنلاین بوده است. و نیازی به حضور فیزیکی دانش‌آموز در هیچ مقطع زمانی از طول دوره نیست. اما در مورد سن های پایین تر تحصیلی ممکن است. برای دوره های تقویتی که خود دانش آموز درخواست داده و دوره را نیز به صورت حضوری می خواهد. کلاس حضوری با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شود. هر چند که ترجیح ما بر دوره های آنلاین می باشد.

questions1