دپارتمان علوم تجربی

دپارتمان علوم تجربی، دروس علوم تجربی را که از مقطع اول ابتدایی آغاز شده و تا پایان سال نهم جزء مواد آموزشی است، را شامل می شود. اما پس از انتخاب رشته در سال دهم به دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی براساس رشته تقسیم‌بندی می‌گردد، لذا این درس یکی از پایه‌ای‌ترین دروس برای تمامی شاخه‌های تحصیلی می‌باشد. حتی درس مهمی همچون ریاضی نیز در شاخه‌های مختلف به غیر از ریاضی و فیزیک کم‌رنگ‌تر می‌شود. لذا اگر فرزند شما در این درس مشکلی دارد یا از کیفیت آموزشی دبستان یا معلم مربوط به دبستان فرزند خود راضی نیستید. شما را به شرکت فرزند خود در تک درس‌های ملل متناسب با سال تحصیلی آنها توصیه می‌کنم.

علوم تجربی

نیمه اول مقطع ابتدایی

علوم تجربی اول

علوم تجربی اول ابتدایی

جزء اولین کتاب‌هایی است. که کودک در دوران تحصیل خود دریافت می‌کند. و سرشار از رنگ و فعالیت می‌باشد. شاید ساده به نظر برسد. ولی پایه‌گذاری تفکرات کودک نسبت به جهان اطراف از گیاهان و جانوران و … تا زندگی سالم و تفکر مثبت را انجام می‌دهد.

علوم تجربی دوم

علوم تجربی دوم ابتدایی

در کتاب علوم سال دوم تحصیلی مباحثی از قبیل علت پیدایش فصل‌ها وگردش کره زمین فرایند کاشت. و رشد گیاهان و ساخت نان را کودک می‌آموزد. که هدف از تمام این مباحث کمک به شناخت محیط پیرامون توسط کودک می‌باشد.

علوم تجربی سوم

علوم تجربی سوم ابتدایی

در کتاب علوم تجربی سال سوم اولین حرکت به سمت تخصصی شدن مطالب با معرفی مفهوم مواد، انرژی و نور در کنار مفهوم نیرو مطرح می‌شود. تا زمینه‌سازی ذهن کودک برای یادگیری مفاهیم فیزیک و شیمی انجام شود.

نیمه دوم مقطع ابتدایی

علوم تجربی چهارم

علوم تجربی چهارم ابتدایی

در سال چهارم ابتدایی برخلاف سال پیشین که مباحث کمی به سمت مواد و فیزیک بود. مباحثی از قبیل گرما، مغناطیس و زیست‌شناسی برای آموزش بسیار ابتدایی و مقدماتی دروسی همچون زیست‌شناسی و شیمی تدریس می‌شود.

علوم تجربی پنجم

علوم تجربی پنجم ابتدایی

در سال پنجم ابتدایی ادامه مباحث مربوط به بدن انسان که از سال قبل بود. امتداد می‌یابد. و در ادامه نیز مراحل کاشت و پرورش گیاهان و فرایند رشد گیاهان آموزش با استفاده از ابزارهای ساده که در آن‌ها از مکانیزم اهرم‌ها استفاده شده، آموزش داده می‌شود.

علوم تجربی ششم

علوم تجربی ششم ابتدایی

در این سال تحصیلی که پایان مقطع ابتدایی نیز هست. مباحث زمین‌شناسی، نیرو و حرکت، مدل‌سازی و پایستگی ماده به صورت کاملاً ساده و مبتدی آموزش داده می‌شود. در پایان دوره این کتاب، دانش‌آموزان باید لذت یادگیری جهان اطراف خود را با تشویق والدین خود تجربه کند.